19.3.2020
Tiedote koronaviruksesta
Asiakkaiden, henkilökunnan ja yhteistyökumppaneiden terveys ja hyvinvointi ovat ensisijaisen tärkeitä Ahlsell Oy:lle
Ahlsell Oy haluaa varmistaa turvallisen ja sujuvan liiketoiminnan jatkumisen mahdollisimman normaalisti. Tavoitteenamme on ylläpitää myymäläverkostomme palveluastetta mahdollisimman hyvänä. Noudatamme viranomaisten antamia määräyksiä ja ohjeistuksia, jotta asiakkaidemme, työntekijöidemme ja yhteistyökumppaneidemme turvallisuus varmistetaan asiakastyytyväisyyttä ja palvelua unohtamatta.
Terveyteen ja hyvinvointiin vaikuttavat toimenpiteet Ahlsellilla:
• THL:n suositusten mukaisesti Ahlsellin yksiköissä ja logistiikkakeskuksessa työskentelevät ainoastaan täysin oireettomat henkilöt, jotka eivät myöskään ole 14 päivään käyneet ulkomailla 9.3. alkaen.
• Yksiköiden sekä logistiikkakeskuksen päivittäistä siivousta ja desinfiointia on vahvistettu etenkin kriittisten kosketuspintojen osalta.
• Yksiköiden buffet-aamiaiset ja lounaat on keskeytetty. Kahvitarjoilu hoidetaan kertakäyttömukeista ja kahviautomaatista. Yksiköiden kahvila-alueet pyritään järjestelemään mahdollisimman väljästi.
• Yhteistyökumppaneiden vierailut logistiikkakeskuksessa ja yksiköissä on väliaikaisesti kielletty. Neuvottelut pyritään järjestämään etätyöyhteyksillä.
• Henkilökuntamme tekee mahdollisuuksien mukaan etätöitä yksiköiden palveluaste huomioon ottaen. Ulkomaanmatkat ovat kiellettyjä ja ainoastaan välttämättömimmät kotimaanmatkat tehdään.
Liiketoiminnan jatkuvuuteen ja sujuvuuteen vaikuttavat tekijät ja toimenpiteet:
• Kaikki yksikkömme toimivat normaalisti.
Mahdolliset muutokset tiedotetaan välittömästi sivustolla ahlsell.fi.
• Suositamme asiakkaillemme webshopin käyttöä. Sujuvan käytön varmistaaksemme järjestämme asiakkaillemme viikosta 13 eteenpäin web-koulutuksia. Lisätietoja koulutuksista saa vastuumyyjiltä.
• Webshop-tunnukset saa osoitteesta www.ahlsell.fi/Asioimeilla/asioi-webshopissa.
• Unohtuneen Webshop-tunnuksen voi tilata osoitteesta www.ahlsell.fi/kirjaudu-sisaan/.
• Myymälöissä tehtäviin tilauksiin suosittelemme käytettäväksi puhelimeen asennettavaa Ahlsell Scanning -viivakoodiohjelmaa. Ohjeet myymälästä tai kotisivuiltamme.
• Webshopin lisäksi tilaukset on mahdollista toimittaa sähköpostitse yksiköihin sivun www.ahlsell.fi/myymalat kautta.
• Vahvistamme ja keskitämme kapasiteettiamme vastata yksiköihin tuleviin asiakaspuheluihin.
• Tällä hetkellä perusvalikoimamme saatavuus on hyvä ja tuotteiden toimitusaika on normaali.
• Kaikki käytössämme olevat toimitustapamme ovat normaalisti käytettävissä: työmaatoimitus, nouto myymälästä ja palveluvarastot toimivat tarpeenne mukaan.
• Olemme tehneet ylimääräisiä hankintoja kriittisille tuotteille, joiden saatavuus voi vaarantua valmistajien tehdasseisokkien, komponenttien saatavuushäiriöiden tai logististen ongelmien vuoksi.
• Logistiikkakeskuksessa käyttöön otetuilla henkilöstö- ja muilla järjestelyillä on pyritty minimoimaan riskiä toimituskatkoista sekä rajaamaan jo ennakkoon niiden kestoa.
• Pyrimme pitämään kiinni sovituista toimitusajoista mahdollisuuksien mukaan Force Majeure -käytäntöä noudattaen. Toivomme asiakkailtamme ja yhteistyökumppaneiltamme ymmärrystä mahdollisissa ongelmatilanteissa.
• Toimitusvarmuuden takaamiseksi tuotteiden palauttaminen on viikosta 13 eteenpäin mahdollista AINOASTAAN myymälöistä tehdyille ostoille.
LISÄTIETOJA:
Asiakkaiden lisäkysymyksiin vastaa yksiköiden vastuumyyjät. Yhteistyökumppaneiden tiedusteluihin vastaavat nimetyt yhteyshenkilöt.
Yhteistyöterveisin,
Ahlsell Oy
Tomi Gardemeister
Asiakastiedote julkaistu alunperin 18.3.2020 Ahlsell Oy:n verkkosivustolla ahlsell.fi.
Gelia on osa Ahlsell-konsernia.